what makes you the person that you are?


Vet ni, ni kan aldrig förändra mig, finns inte en chans. Det är bara jag som kan förändra mig och det gör jag inte precis, jag är den jag är, så är det bara. Har många gånger fått höra "Du kan visst förändra dig!", men vet ni vad? Det går inte, för jag tänker inte vara någon annan, tänker bara vara den jag är. Upplevelser och personer kan förändra ens sätt hur man ser på saker och ting och därför också lite ens personlighet, men det är ödet, det är inget du själv planerat. Man kan bli bättre, man kan bli sämre. Nu i tonåren sägs det att alla ens beslut nu påverkar den människa man ska bli. Det är sant, men väljer du rätt eller fel? Även om man väljer fel kan man fortfarande bli en annan person sen, det kan man hela livet. Det jag är mest glad över är att alla inte är likadana. Tänk om det skulle vara så, vad tråkigt det skulle vara. Sluta tycka folk är konstiga bara för dom inte har samma intressen som du, bara för dom inte vill bli samma sak som du vill bli, bara för dom inte är lika snygga som du, bara för dom inte är lika rika som du osv. Och sluta håna folk bara för att du är avundsjuk, vill ha det dom har, vill leva det livet. Alla borde vara glada för den dom är, den dom var och den dom har blivit. Var nöjda med det ni har någon gång, för tänk ; Det finns dom som är fulare, det finns dom som är fattigare och det finns dom som känner värre smärta. Livet är alldeles för kort för att man inte ska njuta av varje sekund och vara lycklig.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Otroligt bra skrivet kusinen min, verkligen! :) <3333333333333

2008-12-13 @ 11:56:53
URL: http://evelajs.blogg.se/
Postat av: monica

hahah tack såå myyycket kära kusiin <33333333333333 :)

2008-12-13 @ 11:57:52
URL: http://muminporr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0